19 comments on “Owady – budowa zewnętrzna

  1. świetnie!

    niewiedza o braciach mniejszych jest ogromna – i sam się do niej przyznaje. Swoją drogą, pozwolę sobie na drobną kryptoreklamę, bo zaczęliśmy właśnie robić blog makrofotograficzny (w tym tygodniu, więc rzecz jest świeżutka) – kwestia systematyki już mi spędza sen z powiek. Mam ogromną kolekcję zdjęć, do których nawet nie wiem jak się zabrać z identyfikacją, a braki w wiedzy rozsiane losowo po różnych poziomach dodatkowo komplikują zajęcie… Twój artykuł to doskonała baza dla takich jak my, a więc mało doświadczonych wielbicieli makro. Ukłony za te wyjaśnienia!

    • O, to bardzo się cieszę, chętnie będę tam zaglądał 😉 Co do systematyki… faktycznie łatwo się w niej pogubić, ale już planuje napisać kolejny artykuł w całości poświęcony systematyce owadów i cechach, ułatwiających klasyfikowanie ich co do wszystkich rzędów i ważniejszych rodzin 🙂

  2. Fantastyczny wpis, a raczej artykuł 😀
    Podoba mi się to że prócz zdjęć wrzucasz rysunki poglądowe, fajnie by było tylko w opisach wszystkich części ciała dodać łacinę – sam wiesz że to takie entomologiczne esperanto 😉

    • W sumie może i masz racje, na początku, gdy pisałem ten artykuł, myślałem o skierowaniu go do osób którym raczej łacińskimi nazwami rzadko się posługują (bo Ci którzy mają opanowane nazywanie części ciała po łacinie wiedzą jak owady są zbudowane), ale w sumie jak tak patrze, że coraz bardziej mi się blog rozwija, to gdy tylko będę miał chwilkę, dodam również łacińskie odpowiedniki pod polskimi nazwami 😉

      • Popieram prośbę Kolagena. 🙂 Gdy się znajduje w necie jakieś informacje o cechach owadów, z reguły są one napisane po łacinie, a w każdym razie w łacińskiej angielszczyźnie. I dlatego byłoby to pomocne.

Dodaj komentarz