7 comments on “Żyrytwa pluskwowata (Ilyocoris cimicoides) – wodny łowca

  1. fajny artykuł, jak zwykle
    fajne zdjęcia, jak zwykle 😉
    doceniam filmiki, to naprawdę interesująca ciekawostka. Żyrtwę widziałem parę razy na zdjęciach (nie kojarząc co prawda nazwy) ale chyba nigdy na żywo. Być może nawet jesli widziałem, to po prostu nigdy nie przyjrzałem się na tyle, by zobaczyć detale. A to bardzo ciekawy owad.
    swoją drogą, korzystając z okazji luknąłem na Twój profil na jutubie – będziemy Cię obserwowali i tam, hehe 😉

  2. To z przodu, co wygląda trochę jak element aparatu gębowego jest trochę zmodyfikowanymi odnóżami, zapewne służącymi do przytrzymywania ofiary? Ciekawa ta paskuda 🙂

  3. Ciekawi mnie które zwierzę żywi się tymi żyrytwami,bytują w moim stawie i podczas pływania niestety atakują i gryzą i chciałbym się ich jakoś pozbyć,bez uszczerbku w rybostanie:)

  4. dziś z dziećmi zauważyłem ego owada nad świdrem w Otwocku, teraz wiem że o żyrytwa i chyba samica miał około 4-5 cm- dzieciak wziął do ręki i zasypal w piachu- o zgrozo a to gryzie, superpoźniej popłynął

Skomentuj

