15 comments on “Świerszcz polny (Gryllus campestris) – opiekuńczy grajek

  1. Świetne zdjęcia i bardzo ciekawy artykuł, jak zwykle 🙂 Ten „pasikonikowaty” wizerunek świerszcza jest już chyba bardzo głęboko zakorzeniony w powszechnej świadomości. Spotkania zazdroszczę – sam nigdy jeszcze nie widziałem „dzikiego” świerszcza.

  2. Witam,jestem sympatyczka bloga od czasu gdy musiałam zidentyfikować zbożaka chlebowca w mojej kuchni.Mam też prośbę czy pomógłby mi Pan zidentyfikować innych lokatorów mojego mieszkania .Otóż zauważyłam na ścianach bardzo malutkie owady(?)mierzą od ok 0,5mm do 5-6mm kilka codziennie morduje w sypialni są również w pokoju dziennym i łazience(tam od dłuższego czasu) kilka widziałam na parapecie okna sypialni po zew str. z tego co zauważyłam gołym okiem są bardziej podłużne niż okrągłe barwy szarawej lub coś a la bordo z widoczną głową(?) czasem skaczą.Raczej nie latają choć pewna nie jestem raz jeden był w niewielkiej miseczce z woda do której jakby wleciał miał jakby skrzydła i takie drobne paseczki na tułowiu.W dzień się chowają w kontach bądź kolo okien nie widać ich zanadto wieczorem wychodzą.Obecność w łazience zauważona dawno w pokoju ok miesiąca.Troszkę się obawiam bo mam małe dziecko i kota.Czy to mogą być gryzki?Czy raczej ptaszyniec blok z 2011 r. piętro 5 na 10 w mieszkaniu porządek tj.wysprzątane konkretnie, choć spora wilgoć i zaduch w letnie dni -bardzo kiepska wentylacja w bloku mieszkanie 1 stronne. Dodam że nie zauważyłam śladów ugryzień nagminnych itp spraw,kocur też jakoś wybitnie się nie drapie.Niestety nie mam aparatu zdolnego ich uchwycić. Z góry dziękuje za pomoc.Pozdrawiam 🙂

    • Witam Panią. Podejrzewam, że to faktycznie mogą być gryzki, są częstymi lokatorami w domach, a niektóre gatunki faktycznie potrafią skakać, więc to by się zgadzało 🙂

      • Dziękuję za odpowiedz czyli prawdopodobnie nie mam się czego obawiać:)?planuje remont lepiej zostawić czy jakoś zwalczyć je?Same w sobie o ile nie są groźne jakoś nie przeszkadzają mi:)

        • Absolutnie nie są groźne dla ludzi, dlatego nie ma potrzeby ich zwalczania, no chyba że pojawią się masowo, wówczas można pomyśleć o ograniczeniu ich liczebności 🙂

  3. Brakuje mi zdjęcia od że ta powiem od „buźki” całego świerszcza, chyba wtedy najbardziej kosmicznie wygląda. Może to być jednak wrażenie z dzieciństwa kiedy to raz trafiłem na tego owada.

  4. Witam a pomogl by mi pan jak wytepic w domu swierszcze polne?:( mam male dziecko a podobno gryza, zreszta sama sie ich boje

    • Po pierwsze nie zajmuje się tępieniem owadów, po drugie… od kiedy świerszcze polne żyją w domach? To dziko żyjące stworzenia, od domów trzymają się z daleka 🙂

    • Niestety mam podobny problem. W okołu domu ich spełno, na ogrodzie spokojnie nie przejdziesz i wylegują się przed drzwiami wejściowymi do domu. I nie jest to trawa! Na cemencie. Codzień pozbywam się kilku czy kilkunastu z przed samych drzwi.
      Wystarczy chwila jak siedzą w domu. Już mam ich dość. Zazdroszczę tym co ich nigdy nie widzieli, bo od zeszłego roku u nas jest jakaś plaga :/

  5. Mogę nieco pomóc w obserwacjach świerszczy – nie widzą niebieskiego światła, łatwo je wtedy podejść i obserwować/schwytać.
    Z doświadczenia hodowcy 😉

  6. Po raz pierwszy udało mi się zaobserwować takiego grającego świerszcza (po rozpoznaniu na forum Przyroda) , do tego czasu byłem pewien, że świerszcz będzie podobny do pasikonika (nerd)

  7. O Boże ja w tym roku pierwszy raz go zobaczyłam , ale wzięłam go za turkucia podjadka i dobrze, że go nie zabiłam! dotąd myślałam, że świerszcz polny i pasikonik to to samo, świetnie znam te zielone, duże , boje się użyć nazwy, bo nie wiem pasikoniki? czy te zielone to szarańczaki?

    • Duże, zielone mogą być pasikoniki, ale może być też np. łatczyn brodawnik, wszystkie są u mnie na blogu, także zapraszam do poczytania o nich 🙂

Skomentuj

