8 comments on “Ciołek matowy (Dorcus parallelipipedus) – W lesie, na wsi, a nawet w środku miasta!

  1. Ja mając teraz 14 lat spotykam regularnie ciołki, ale tylko w jednym miejscu tj. stara droga ,nieutwardzona, wysadzana starymi drzewami, o których można powiedzieć, że wiele jest p0mnikowych (szczególnie klonów i jesionów). Droga ta prowadzi do Bartążka za Olsztynem.

  2. Według rozporządzenia MŚ z 6 października 2014r. ciołek matowy został wyjęty z pod ochrony gatunkowej.

  3. Dziś udało mi się zrobić zdjęcie jelonka Ciołka na ścianie mojego domu w Szczecinie.Zapewne. Drewna bukowego zakupionego do kominka postanowił zwiedzić okolicę..

  4. Dzisiaj 28.07.2022 najpierw usłyszałem, a następnie znalazłem w pojemniczku plastikowym po jogurcie wspaniały okaz samca ciołka matowego. Nie mam pojęcia skąd w mieszkaniu mógł się tam znaleźć?

  5. Spotkałem tego owada w Niemczech na betonowej drodze ,oczywiśćie przełożylem go na trawę żeby go nie rozdeptał . Dlaczego nie jest już gatunkiem chronionym ,skoro groźi mu wyginięćie .Dla mnie to nie zrozumiałe.Pozdrawiam.

Dodaj komentarz