9 comments on “Pszczolinka napiaskowa (Andrena vaga) – pszczela koparka

  1. nareszcie wiem co mam na całym trawniku, dosłownie nie mam gdzie nogi postawić ,czy jest jakiś sposób aby poszły gdzie indziej, trawnika mam niewiele a i tak jest marny, bo na piasku, a teraz dokładni podkopany przez te pracowite pszczelinki.

    • U mnie podobnie . Na kiepskiej części trawnika się zadomowily i nie wiem jak się ich pozbyć. Są jakieś skutecznie sposoby??

      • A może po prostu zamiast się pozbywać, pozwolić im zająć ten kawałek trawnika 😉 Nie są groźne dla ludzi, za to bardzo pożyteczne, ponieważ zapylają kwiaty. Pszczół miodnych na świecie ubywa, także w Polsce, tym bardziej jest więc ważne, by chronić jak największą ilość innych zapylaczy, np. dzikich pszczół 🙂

  2. My też mamy je na piaszczystym kawałku trawnika. Kiedy zaczynają wychodzić odradzamy to miejsce, żeby psy i dzieci im nie przeszkadzały. Zadomowiły się pod mirabelką, którą pracowicie zapylają. Miesiąc czy półtora później już ich nie ma. Owadów zapalających jest coraz mniej, więc cieszymy się, że pszczolinki wybrały sobie nasz ogród. Poza tym fajnie patrzeć jak te futrzaste stworki kopią mozolnie swoje norki:)

  3. U mnie się właśnie pojawiły tajemnicze wykopy na skrawku piaszczyto gliniastego ogrodu, trochę się wystraszyłem ale jak zobaczyłem prawie czarne pszczoły, to mi ulżyło.

Dodaj komentarz