12 comments on “Rusałka pawik (Nymphalis io) – mistrzyni podstępów!

    • Wiem tylko, że jeśli znajdzie się np. ścianie to jej barwa będzie zbliżona do niej wyglądem, zaś jak na zielonym liściu to i ona będzie bardziej zielonkawa, natomiast dokładne mechanizmy tego zjawiska niestety nie są mi znane.

  1. Świetny artykuł 🙂 Zauważyłem dziś na ogródku pokaźne stado tych czarnych gąsienic, z przerażeniem pomyślałem że z pokrzyw przesiądą się na warzywa. Jednak po lekturze tego artykułu widzę że nie ma się co martwić, można powiedzieć że autor ocalił im życie 😉

  2. W moim ogrodzie spotkałam latem dorodną pokrzywę zamieszkaną przez te czarne kolczaste gąsienice, a dziś olbrzymie stado pawików – ( co najmniej 30 stuk) pasło się na fioletowych marcinkach. Nie można było oderwać oczu. Wspaniały widok. Dzięki za pożyteczny artykuł!

  3. Pingback: Zimowy motyl :D – Wszystko w jednym Seba blog

  4. Co zrobić z takim właśnie motylem, który się obudził i już 3 dni lata u mnie w kuchni za firanką. Jest początek lutego.

  5. Pingback: Dziwadła wśród polskich gąsienic – Część I | Świat Makro.com

  6. Pingback: Przestrojnik trawnik (Aphantopus hyperantus) – szaro-bury motyl | Świat Makro.com

Dodaj komentarz