14 comments on “Niedźwiedziówka kaja (Arctia caja) – gosposia z centrum Olsztyna!

  1. Dzisiaj spotkaliśmy ją na łące,miała na pewno około 6cm.Poparzyła rączkę mojego synka więc odradzam „bliskich kontaktów” 😝😊

  2. Gratuluję i Bardzo dziękuję za wspaniały , informacjno- przyrodniczy artykuł o tej przecudnej ćmie ! Niesamowity materiał !
    Tą przepiękną ćmę pamiętam z wakacji, kiedy jeździłam z Rodziną do Lipnicy Małej pod Babią Górą na Orawie. Tam mamy taką starą chałpkę 🙋😃 i gdy jakieś 15 lat temu przed domem świeciła się lampa , a my , grono młodzierzy , siedzieliśmy na pogródce i graliśmy np. w karty – to duża ich ilość przylatywała właśnie do tego światła ! Latały , krążyły i przylepiały się do ścian z drewnianych belek . Czasami je chwytałam w dłoń …miały takie ostre końcówki na tych swoich chudych nóżkach 😃🙋 Serdecznie pozdrawiam Pana , który napisał ten artykuł – ja nawet nie wiedziałam, że tak nazywa się ta przepiękna ćma 🙋💙A Wspomnienia wróciły…

  3. Pingback: Bliskie spotkanie – Urok Natury

  4. Supr opis. Właśnie dziś znalazłam na trawniku piękną dużą gąsienicę niedźwiedziówki. jest przeurocza, ale przetransportowałam ją poza mój ogród na nieurodzeje. Może przyleci za jakiś czas jako piękna ćma?

  5. Ja właśnie taką zebrałam z psiego posłania. Sama weszła mo na palec gdy go podstawiłam, gorzej było z wytłumaczeniem aby zeszła 😅
    I już wiem dlaczego nie odleciała 😗

  6. Świetna charakterystyka, czyta się ją jak ciekawą powieść. Widziałam dzisiaj taką gąsienicę pędzącą jak pendolino, ale dała się sfilmować.

Dodaj komentarz