10 comments on “Kruszczyca złotawka (Cetonia aurata) – klejnot wśród polskich chrząszczy

  1. Na mojej działce jest ich mnóstwo,na bzach i jeszcze więcej na parzydle leśnym. Moja wnuczka fotografuje je pasjami.

  2. Te żuczki są bardzo podobne do mieszkanców mojej działki które bardzo sukcesywnie obgryzaja mietę, róze, szczaw, a i nie gardzą rumiankami jak z nimi wygrać ? . W tym roku jest ich wyjatkowo duzo.

  3. Do mnie również zawitał na gęste kwiatostany białej rutewki. Chrząszcz spokojnie pasł się jak cielę na łące sumiennie oblizując pylnik po pylniku 😉

  4. Może i piękny robaczek ale u mnie nie jest lubiany- jak szarańcza niszczy kwiaty rododendronów i potem piwonii. Jeśli na czas nie zauważę, to po tygodniu kwitnący krzew wygląda jak po gradobiciu.
    Może uda mi się przyłapać go w czasie wygryzania płatków i zrobić zdjęcie.

  5. Pingback: Goście w Roślinnym Kąciku – cz.1 – Chrząszcz – Kruszczyca | My Blog

  6. Właśnie na mój balkon przyleciała taka zielona istota. Myślałam, że szerszeń, ewentualnie trzmiel bo duża. Ale już w podczas jej lotu zauważyłam, że jest zielona z czarnym brzuszkiem. Usiadła w doniczce na ziemi i wtedy zauważyłam, że się błyszczy i ma intensywny zielony, metaliczny kolor oraz podobny kształt jak na zdjęciu. Stawiam na kruszczycę złotawkę, ale pewności nie mam. Nie chciałam jej przeszkadzać. Wlazła sobie w ziemię:).

  7. U mnie siedzą na lilaku i czasami na róży pomarszczonej. W kwiatostanach lilaka potrafią siedzieć spokojnie godzinami i czasem mam wrażenie, że są odurzone zapachem tego krzewu:) Bardzo je lubię.

  8. U mnie w tym roku siadały masowo na kwiatach jarzębiny. Są bajkowe i pozwalają się lekko oswajać, są mało bojaźliwe , może dlatego, że takie duże.

Skomentuj

