26 comments on “Zaleszczotek (Neobisium sp.) – prawie jak skorpion

  1. A ja mam nalot zelszczotków i rybików w mieszkaniu dopiero co wyremontowanym i mam już dosyć takich współlokatorów ;( nie wiem skad się u mnie wzięły..

    • To rybiki będą Ci czyściły mieszkanie z odpadków a zaleszczotki z rybików 😉 Bonus taki 🙂
      Dobrze, że deweloper nie chce dopłaty za to 😉

  2. Ooo ja też dziś znalazlam takiego na bidecie w lazience. myślałam że to maluśki rak bo chodził do tyłu

  3. Kiedyś byłem przekonany, że to kleszcz. Na zabitej musze zobaczyłem wtedy niezidentyfikowane stworzenie. Wpadliśmy w panikę, bo zdaliśmy sobie sprawę, że muchy roznoszą kleszcze. Masakra. Przyglądaliśmy się każdej zabitej musze, czy czasem nie ma jakiegoś krwiopijącego pasażera na gapę.

  4. Ja znalazłam tego owada w łazience ,zaintrygował mnie taki cudak. Czy bać się go czy jak, niby pajączek , niby kleszcz a bardziej mały skorpionek .

  5. Optimism is a lovely trait… when you’re a child. A Taurus needs to
    learn to stop believing (or pretending) that all things are wonderful, and start
    getting real. While they are chasing butterflies, a Taurus is losing real
    relationships and friendships.

  6. Kuci-kuci… Witam – dziękuję za artykuł o zaleszczotkach. Jeszcze go nie przeczytałam, ale zaraz zacznę. A zaleszczotki znam od wielu (dziesiątków) lat i kilka razy nawet widziałam u siebie. Nie zgadzam się z opinią, że wygląd mają niezbyt sympatyczny. Moim zdaniem są urocze; może dlatego, że od zawsze wiedziałam, że nam nie zagrażają, więc jestem przyjaźnie nastawiona. Czytywałam artykuły o pajęczakach, ale zaleszczotki były tam akurat pomijane. Pozdrawiam, Małgosia.

  7. Pierwszy raz dziś spotkałam się z tym stworzonkiem (mama skądś wymiotła i kazała sprawdzić co to za indywiduum ;)). Pająków się lękam [wręcz histerycznie], ale to maleństwo wzbudziło moją sympatię. Dzięki za informacje!

  8. Mieszkałam kiedyś pod jednym dachem z kątnikiem. Pająk miał swój kąt, czasem częstowałam go czymś apetycznym, rozmnożył się nawet. Kiedyś, podczas obserwacji zauważyłam, że na sieć kątnika wlazł zaleszczotek. Jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, że mikrusek stawił czoło wielkiemu kątnikowi! Pająk zaatakował zaleszczotka, a ten, w obronie własnej, odciął mu kawałek odnóża. Kątnik zwiał do swojego lejka a zaleszczotek pomaszerował swoją drogą. Nigdy bym nie przypuszczała, że z zaleszczotka jest taki mały, waleczny rycerzyk 🙂

  9. A jeśli mam prawdziwą inwazję zaleszczotków, to jak mam się ich pozbyć, bo wciągnęlam 500 albo więcej tych mikrusów, a one nadal się pojawiają. Najgorsze, że w pokoju córki, nad lóżkiem, w łóżku, wszędzie !!! Są tak mikro, że nie mam pewności, że to zaleszczotek, ale do niczego innego nie pasuje z wyszukanych gatunków. Pokój jest na poddaszu. Pomocy, jak je wyprowadzić, bo dziecko nie wróci do siebie???

    • jak masz jeszcze te zaleszczotki to chętnie je odkupie od ciebie … złap mi ilemożesz zapłace ci … kontakt do mnie 579514518 🙂

  10. Bardzo fajnie opisane, ja spotkałem się nie raz z zaleszczotkiem ale książkowym w moich ulach bo one doskonale radzą sobie właśnie z roztoczem jakim jest warroa destruktor.

  11. Dziękuję za artykuł. Uspokoił mnie, bo już byłem przekonany, że to jakiś kleszcz. Potwierdzam wątek z taksówką ponieważ 2 zaleszczotki znalazły się na mojej dłoni po złapaniu muchy. Jakież było moje zdziwienie kiedy zrozumiałem, że podróżowały na tym latający owadzie. Pozdrawiam

  12. właśnie zauważyłem muche z jakby kleszczem przyczepionym do siebie… troche mnie to przeraziło bo to w moim pokoju latało a nie w jakimś lesie czy gdzieś…. nie myśląc za wiele przygniotłem firaną do szyby i jedno coś odpadło na parapet a drugie sie odczepiło i chyciło za firanke…
    najpierw myślałem że to jakiś kleszcz zerujący na owadach o kształcie skorpiona ale, po tych zdjęciach stwierdzając i po „kompleksie taksówkarza” wnosząc, jestem na 1000 % pewny ze to jest to małe cholerstwo.
    niezle mnie skubaniec wystraszył + 50 do tętna / + 200 do ciekawości 🙂
    swoją drogą to bardzo ciekawe żyjątko… ale nie bardziej ciekawskie ode mnie 🙂
    pozdrowienia dla ciekawskich

Dodaj komentarz