10 comments on “Ogrodnica niszczylistka (Phyllopertha horticola)

  1. pułapki feromonowe, z tego co słyszałem, często zwabiają także naturalnych wrogów danego organizmu – w tym przypadku drapieżnik podąża za wonią, którą identyfikuje jako należącą do ofiary lub z ofiarą w ten lub inny sposób związaną. Z pewnością jest to jednak lepsza metoda niż chemia masowego rażenia.

    bardzo ładnie Ci wyszły te chrząszczyki na zdjęciach

  2. Na pewno mi się przydadzą te informacje na przedmiocie o fitofagach 😉 Piszesz, że chrząszcz pospolity, a ja chyba nigdy go nie widziałam.

    I niech lepiej nie lata w moim pobliżu, brr.

  3. Masakra! zjadły mi cały trawnik 😦 na początku myśłałem, że to chrabąsze majowe, ale wszyskie były do 2 cm, a jak wiadomo majowe są różnej wielkości. Dursban nie zadziałał. Likwiduje trawnik 😦

  4. A ja je łapię i daję gekonon na obiad.Któregoś roku pojawiło się ich mnóstwo w moim niewielkim ogródku a za nimi mnóstwo sikorek(póżna wiosna)i po kilku dniach wszyscy zniknęli(i owady i sikorki).Dzięki wam ptaszki za pomoc!

  5. Właśnie dzisiaj odkryłam jak te chrząszcze zjadają sad i poszukuję środka żeby sie z nimi rozprawić

Dodaj komentarz