9 comments on “Koziułka moczarowa (Tipula vernalis) – strach ma długie nogi

  1. uwielbiam te owady, są niesamowicie fotogeniczne ale wkurzają mnie ich gabaryty. Mnie się nigdy nie udało uchwycić całego drania w kadrze, a przynajmniej nie z rajnoxem 😉

    swoją drogą, o ile się nie mylę, to ricosz do swojego loga wykorzystał łepetynę takiego cudaka 😉

  2. Wydaję mi się, że zdjęcie samicy (480) to nie ten gatunek – zwróć uwagę na ubarwienie tułowia, brakuje ciemnej linii idącej zza głowy (a za to jest jasna linia).

    • Ja zwracałem uwagę na użyłkowanie i na to, że widziałem takie samiczki kopulujące z tymi samczykami wyżej, natomiast to, że linia jest jasna, zamiast ciemnej… wiesz jak to u owadów bywa, czasami trafiają się osobniki mniej lub bardziej odmienne pod tym względem niż reszta osobników… po za nią cała reszta się zgadza 😉

  3. Po raz kolejny trafiłem na Pana stronę, i po raz kolejny jestem pełen podziwu dla czytelnego i niezwykle przyswajalnego opisu konkretnych gatunków. 🙂

  4. A ja mam prawdziwą plagę tych larw na ogródku. Pożarły trawę, podgryzają korzonki drzewek ozdobnych. Jak przegarnę korę, która leży wokół thuji mogę je zbierać i zbierać i zbierać. Jak się tego pozbyć z tej kory i trawy?

  5. Pingback: Koziułka wielka (Tipula maxima) – największa mucha w Polsce! | Świat Makro.com

Dodaj komentarz