14 comments on “Kwietnik (Misumena vatia) – zabójcza dama

  1. dobre foty i sporo ciekawych informacji
    stosunkowo często widuje się – chyba – samce kwietników, często właśnie – tak jak piszesz – pod kielichami kwiatów. Duże samice trafiają się rzadziej, a szkoda, bo robią wielkie wrażenie…

    • Witam. Właśnie dziś znalazłem na ścianie domu ( już na samej górze przy dachu) pełno małych żółtych pajączków z takimi jakby czarnymi trójkącikami na odwłoku. Gdy się w nie dmuchnie lub blisko podejdzie od razu się rozpraszają ale po kilku sekundach znowu się łączą w dwa jakby kokony. Moje pytanie brzmi: Czy to są właśnie kwietniki??

      • Nie, w tym przypadku to młode krzyżaki, możliwe, że ogrodowe. Młode osobniki przez pewien czas przebywają w oprzędach, gdzie przebywają w grupach jednak gdy uznają to za stosowne, opuszczają go i rozchodzą się po okolicy, i następnie rosną.

  2. Dziś znalazł się na podłodze mojego mieszkania/w bloku !/. Pierwszy raz to cudo widziałam,a że nie znam to wyrzuciłam go do skrzynki balkonowej. Nigdy nie zabijam stworzenia gdy nie znam. Mam pytanie; czy jest niebezpieczny dla ludzi?

  3. Witam. Dziś znalazłam chyba takie cudo na liściu jukki w mieszkaniu, pająk był praktycznie niewidoczny, miał zielone kończyny. Nie przepadam za pająkami, więc nurtuje mnie pytanie skąd mógł się wziąć w mieszkaniu? Wcześniej nigdy nie widziałam takiego pająka. Mam nadzieję, że nie będzie ich więcej… :-/

  4. Piękne, po prostu piękne … Rzadko je spotykam, ale dzisiaj natrafiłem przypadkiem jak śniadał …

  5. Bardzo podobny jest ukośnik Thomisus onustus – spotkałeś go kiedyś? Ogólnie pająki te są liczne czy raczej trudno je wytropić? (pomijam trudności związane z kamuflażem)

    • Niestety nie miałem przyjemności się z nim spotkać. Generalnie T. onustus jest rzadkim gatunkiem, znajduje się na Czerwonej Liście z kategorią VU (narażony na wyginięcie). W przeciwieństwie do kwietnika jest bardziej ciepłolubny (preferuje nasłonecznione, suche tereny trawiaste, murawy kserotermiczne, przydroża), znaleźć go można głównie na południu Polski, im dalej na północ, tym trudniej o niego.

Skomentuj

