21 comments on “Kwietnik (Misumena vatia) – zabójcza dama

  1. dobre foty i sporo ciekawych informacji
    stosunkowo często widuje się – chyba – samce kwietników, często właśnie – tak jak piszesz – pod kielichami kwiatów. Duże samice trafiają się rzadziej, a szkoda, bo robią wielkie wrażenie…

    • Witam. Właśnie dziś znalazłem na ścianie domu ( już na samej górze przy dachu) pełno małych żółtych pajączków z takimi jakby czarnymi trójkącikami na odwłoku. Gdy się w nie dmuchnie lub blisko podejdzie od razu się rozpraszają ale po kilku sekundach znowu się łączą w dwa jakby kokony. Moje pytanie brzmi: Czy to są właśnie kwietniki??

      • Nie, w tym przypadku to młode krzyżaki, możliwe, że ogrodowe. Młode osobniki przez pewien czas przebywają w oprzędach, gdzie przebywają w grupach jednak gdy uznają to za stosowne, opuszczają go i rozchodzą się po okolicy, i następnie rosną.

  2. Dziś znalazł się na podłodze mojego mieszkania/w bloku !/. Pierwszy raz to cudo widziałam,a że nie znam to wyrzuciłam go do skrzynki balkonowej. Nigdy nie zabijam stworzenia gdy nie znam. Mam pytanie; czy jest niebezpieczny dla ludzi?

  3. Witam. Dziś znalazłam chyba takie cudo na liściu jukki w mieszkaniu, pająk był praktycznie niewidoczny, miał zielone kończyny. Nie przepadam za pająkami, więc nurtuje mnie pytanie skąd mógł się wziąć w mieszkaniu? Wcześniej nigdy nie widziałam takiego pająka. Mam nadzieję, że nie będzie ich więcej… :-/

  4. Piękne, po prostu piękne … Rzadko je spotykam, ale dzisiaj natrafiłem przypadkiem jak śniadał …

  5. Bardzo podobny jest ukośnik Thomisus onustus – spotkałeś go kiedyś? Ogólnie pająki te są liczne czy raczej trudno je wytropić? (pomijam trudności związane z kamuflażem)

    • Niestety nie miałem przyjemności się z nim spotkać. Generalnie T. onustus jest rzadkim gatunkiem, znajduje się na Czerwonej Liście z kategorią VU (narażony na wyginięcie). W przeciwieństwie do kwietnika jest bardziej ciepłolubny (preferuje nasłonecznione, suche tereny trawiaste, murawy kserotermiczne, przydroża), znaleźć go można głównie na południu Polski, im dalej na północ, tym trudniej o niego.

  6. Szkoda, że w w Zoologiach, jedynie są opisy anatomicznej budowy i trochę systematyki, a bardzo, a bardzo przydały by się takie wspaniałe opisy. Jednak nad opisem powino widnieć nazwisko autora ! Jestem tsarym zoologiem, ale takich wspaniałych wiadomości nie posiadałem. Zbigniew Dąbrowski – Kraków

  7. Dzisiaj taka śnieżnobiała królewna mi na kierownik spadła, gdy jechałam rowerem przez park. Może siedziała na kwitnących kasztanach, bo rumianków to tam nie było. Po czym natychmiast schowała się w dzwonku, skąd musiałam ją wydmuchać, bo – znowu – rumianku nie miałam, żeby ją skusić do wyjścia.

  8. Dzięki za info, dzięki Tobie dowiedziałam się, co to za pająk przykleił się do auta, jak zbierałam kwiaty bzu! Genialnie zielony!

  9. Mam samicę na begonii na balkonie. Codziennie jej doglądam, widzę jak poluje. Kawalera niestety nie widziałem, może przegapiłem.

Dodaj komentarz