4 comments on “Zakliniec mniejszy (Platycerus caraboides) – mniejszy kuzyn jelonka

  1. Ładny chrząszczyk 🙂 Dla mnie wszelkie stworzenie jest pod ochrona…no, może poza komarami i kleszczami 😉
    Jelonka rogacza chciałbym spotkać i muszę się pochwalić, że mam na to spore szanse, bo w gminie w której mieszkam występuje, jest nawet utworzona ostoja dla ochrony tego chrząszcza pod nazwą „Dąbrowy Janikowskie” http://natura2000-dolnyslask.pl/menusac/117-dabrowyjanikowskie.html tylko ciągle czasu brak, żeby się tam wybrać :/

    • Heh, mam trochę podobnie, ale z pachnicą dębową. Niby też mam ją w okolicy, tylko trza się ruszyć, by ją spotkać… może w tym roku mi się uda. Mam nadzieje, że obaj się w końcu zbierzemy i ruszymy tam, gdzie można spotkać najciekawsze chrząszcze 😉

  2. W ten weekend miałem zamiar odwiedzić kilka ciekawych miejsc, niestety pogoda pokrzyżowała mi plany, od piątku nieustannie pada. I tak to jest, albo czasu brak, albo pogody…jak nie urok, to…wiadomo co 😉

Skomentuj

